Ubijana kawa (koreańska Dalgona)


Dolgona, to nowy koreański sposób na przyrządzanie kawy. Dość niedawno podbiła ona  Internet i również ja postanowiłam spróbować tego cudu. No i cóż mogę wam na jej temat powiedzieć??  Wygląda świetnie, smakuje naprawdę dobrze, szczególnie jak na kawę rozpuszczalną (choć koniecznie przed jej wypiciem należy ją rozmieszać z mlekiem, sama pianka kawowa jest zbyt intensywna w smaku), aczkolwiek wygląd robi dla mnie większe wrażenie niż smak- może dlatego, że na co dzień preferuję po prostu czarną kawę z praski francuskiej? Nie mniej jednak uważam, że warto jej spróbować, szczególnie jeśli lubicie słodkie, mleczne kawy.
Ja swoją kawę wzbogaciłam odrobinką amaretto, bo czemu nie;).




Składniki:

  • 2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej,
  • 2 łyżki cukru (ja użyłam brązowego),
  • 2 łyżki gorącej wody,
  • 400ml. mleka (możecie dać więcej lub mniej, w zależności od waszych upodobań),
  • 2 łyżeczki amaretto (opcjonalnie),
  • kakao do posypania (opcjonalnie).

Przygotowanie:

Kawę oraz cukier wsypujemy do miseczki, dodajemy wodę i ubijamy (Możecie użyć do tego celu miksera ręcznego lub planetarnego, nawet ręcznego spieniacza do mleka. Odradzam jednak ubijanie ręczne). Gdy piana będzie już gęsta dodajemy amaretto i chwilkę miksujemy, tylko po to żeby je równomiernie rozprowadzić. Mleko wlewamy do dwóch szklanek i w zależności od upodobania albo je podgrzewamy, albo zostawiamy zimne (można też dodać kostki lodu, jeśli chcecie uzyskać kawę mrożoną). Piankę kawową wykładamy za pomocą łyżki na nasze mleko. Posypujemy kakao i podajemy. Przed wypiciem mieszamy piankę z mlekiem.
Smacznego!
Kat.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ciasto marchewkowe z kremem

Menemen- Turecka jajecznica z pomidorami

Babka jogurtowa z truskawkami i rabarbarem